11 Tartu Ülikooli kasvatusteaduslike tööde autorit sai preemia

20. mail Tallinna Ülikoolis toimunud konverentsil tunnustati kasvatusteaduslike tööde riikliku konkursi parimaid. Preemiad andis üle Haridus- ja Teadusministeeriumi asekantsler Indrek Reimand.

Reimand märkis, et meie heal tasemel kasvatusteadused ja õpetajakoolitus astuvad ühte sammu nii rahvusvaheliste arengusuundadega kui arvestavad siinse haridussüsteemi hetkevajadustega. „Täna tunnustame viimase aasta tugevamate kasvatusteaduslike tööde autoreid. Soovin kasvatusteadlastele silmapaistvaid ideid ja kõrget mõttelendu juba järgmiseks aastaks, et järgmisel konkursil eristuks tugevate tööde seast veelgi rohkem tippusid ning aasta pärast saaksime välja kuulutada esikohad kõigis kategooriates.“

Sel aastal anti välja üheksa preemiat neljas kategoorias.

Magistritööde kategoorias pälvis teise preemia TÜ magistrandi Kärt Kao töö „Lastevanemate tegevused koduõppes ja nende arvamused koduõppe eelistest, kitsaskohtadest ja arendusvõimalustest“. 

Võõrkeelsete teadusartiklite kategoorias otsustas hindamiskomisjon välja anda kolm teist preemiat.

  • Merle Taimalu, Piret Luik ja Reelika Suviste (Tartu Ülikool) teadusartikkel „Perceptions of technological, pedagogical and content knowledge (TPACK) among pre-service teachers in Estonia“, mis ilmus ajakirjas „Education and Information Technologies“. Artikli fookuses on tulevaste õpetajate hinnang oma teadmistele kolmes valdkonnas – aine sisu, pedagoogilised teadmised ja tehnoloogia kasutamine.

  • Katrin Mägi (Tartu Ülikool), Eve Kikas (Tallinna Ülikool) ja Piret Soodla (Tallinna Ülikool) ajakirjas „Journal of Applied Developmental Psychology“ ilmunud artikkel „Effortful control, task persistance and reading skills“. Autorid uurisid laste tahtlikku kontrolli ja püsivust õppeülesannete täitmise juures.

  • Henri Tilga (Tartu Ülikool), Vello Hein (Tartu Ülikool), Andre Koka (Tartu Ülikool), Kyra Hamiltoni (Curtini Ülikool) ja Martin S. Haggeri (Curtini ja Jyväskylä Ülikool) ühisartikkel „The role of teachers’ controlling behaviour in physical education on adolescents’ health-related quality of life: test of a conditional process model“, mis kirjeldab kehalise kasvatuse õpetaja kontrolliva ja õpilasele autonoomsust pakkuva käitumise mõju õpilaste tervisealasele elukvaliteedile. Artikkel ilmus ajakirjas „Educational Psychology“.

Õpikute kategoorias pälvis esimese preemia TÜ teadlaste Marten Siiberi, Jaan Miku ja Sven Alleri ühistööna valminud „Kiirlugemise tarkvara“. See võimaldab kõigil huvilistel tõsta teksti omandamise taset ja kiirust ning arendab kontsentratsioonivõimet ja mälu.

Esimene kasvatusteaduslike tööde konkurss toimus 1990. aastal. Seda korraldavad Eesti Teadusagentuur ja Eesti Akadeemilise Pedagoogika Selts koostöös ülikoolidega ning rahastab Haridus- ja Teadusministeerium. Konkursi eesmärk on tunnustada ja laiemalt tutvustada meie parimaid kasvatus- ja haridusteadlasi ning nende uurimistöid nii õpetajatele kui ka avalikkusele. Konkursi preemiafond on 8100 eurot.

Vaata, kuidas parimate tööde autorid ise oma töid tutvustavad.

Lisateave:
Sirli Taniloo, konkursi koordinaator Eesti Teadusagentuuris, 526 0562, sirli.taniloo@etag.ee
Katrin Poom-Valickis, Tallinna Ülikool, riikliku hindamiskomisjoni esimees, ​505 7532, katrinpv@tlu.ee

Sandra Sommer
pressiesindaja
tel +372 737 5681
mob +372 5307 7820