Ülikool arendab koos turundusspetsialistidega esimest omataolist tarbijakäitumise laborit

Tartu ülikooli turunduse õppetooli juht Andres Kuusik ja meediaagentuuri Initiative tegevjuht Indrek Soom sõlmisid märtsis kokkuleppe, millega otsustati ühendada akadeemilise maailma oskused reaalse turundusmaailmaga. Partnerite ühiseks eesmärgiks on arendada välja Eestis esimene omataoline tarbijakäitumise labor, mis võimaldaks analüüsida, kuidas tarbija käitub ja mil viisil saab teda mõjutada.

Tarbija liikumise, erinevate kommunikatsioonielementide märkamise ja sellest tulenevate emotsioonide analüüs on aluseks, kuidas turunduskanalid maksimaalselt efektiivselt tööle panna,” kommenteeris kokkuleppe sisu Initiative’i tegevjuht Indrek Soom.

TÜ turunduse õppetooli juhataja Andres Kuusiku sõnul on ülikooli teadlased jõudnud erinevate projektide kaudu arusaamisele, et koos Initiative´iga suudavad nad klientide vajadusi oluliselt paremini tunnetada ja kaasaegsemaid vahendeid kasutades väärtust luua. „Tarbijakäitumise laborit oleme arendanud juba mõnda aega. Peamine fookus on neuroturundusel ehk siis erinevatel psühho-füsioloogilistel mõõtmistel turunduse heaks. Näiteks mõõdame inimeste emotsioone ja jälgime pilgu liikumist selleks, et optimeerida pakendite või reklaammaterjalide kujundusi, kodulehe või e-poe kasutajamugavust,“ rääkis Kuusik.

Tarbijakäitumise labori uusimaks töövahendiks ongi pilgujälgimise prillid. „Need on väga täpseks töövahendiks, kui soovime analüüsida, mida inimesed tegelikult ostukeskkonnas, aga ka näiteks tänaval või meediat tarbides märkavad,“ rääkis Kuusik.

Andres Kuusiku sõnul annab tarbijakäitumise labori arendamine ühe väljundi ülikooli teadlaste teadustööle, kuna nad saavad oma avastustega Eesti ettevõtetele kasulikud olla. „Teisest küljest annab see meie loengutesse huvitavaid praktilisi näiteid ja samuti ka tudengitele võimaluse turunduse valdkonnas midagi täiesti uut ja praktilist teha. Oleme laboriseadmeid lasknud tudengitel kasutada nende kodutöödes ja ühtlasi on juba kaitstud päris mitmed nende seadmetega saadud tulemuste baasil koostatud bakalaureuse- ja magistritööd,“ rääkis Kuusik labori praktilistest võimalustest tudengitele.

Lisainfo: Andres Kuusik, TÜ turunduse õppetooli juhataja, 737 6321, andres.kuusik@ut.ee

Viivika Eljand-Kärp
Tartu Ülikooli pressinõunik
Tel: +(372) 737 5683
Mob: +(372) 5354 0689